czwartek, 4 listopada 2010

Kalkulator kulinarny

Chciałabym Was poinformować, że od dzisiaj możecie korzystać z Kalkulatora Kulinarnego :-) Wystarczy kliknąć na odnośnik/zdjęcie "kalkulator kulinarny" w prawej szpalcie bocznej, po czym otworzy się Wam okienko z przelicznikiem, tak jak na zdjęciu powyżej. Zaletą takiego rozwiązania jest pozostawanie na stronie z postem, który aktualnie czytacie. Nie zostaniecie "przekierowani" do nowej strony z kalkulatorem i nie będziecie musieli klikać "cofnij" w celu powrotu. Możecie dowolnie zmieniać liczbę wagi czy pojemności składnika według konkretnej jednostki, a reszta przeliczona zostanie automatycznie.
Bardzo często piekąc lub gotując nie zastanawiamy się nad wagą używanych składników. Jeśli korzystamy ze sprawdzonych przepisów, doskonale operujemy wagami za pomocą naszych domowych szklanek, kubków i łyżek. Zdarza się, że próbuję nowy przepis, a ciasto nie wychodzi, mus jest za rzadki, nie mówiąc już o ostatnim nieudanym suflecie etc. Winą niestety obarczam podanie niedokładnych ilości składników.

Szklanka szklance nie równa, nabieranie łyżkami również. Przedstawiony poniżej kalkulator został dopasowany do moich "szklanko-kubków" (z reguły używam kubków z duralexu, jak się okazało o pojemności 230 ml). Stworzył go mój Szymon, wstępnie na potrzeby mojego pichcenia :-) Nie mając pod ręką sprzętu do precyzyjnego ważenia, możesz i Ty posłużyć się poniższym kalkulatorem.  

Pamiętaj jednak, że Twoja szklanka może być większa, mniejsza, i może różnić się ważoną ilością składnika od mojej szklanki.  

Z tego względu, w każdym przepisie staram się Wam podawać konsystencję mieszanin. Jeśli nie wspomniałam, napisz do mnie, a na pewno to poprawię. Chciałabym, abyście zawsze byli pewni, że próbując coś nowego z przedstawionych przeze mnie przepisów, na pewno wyjdzie to, co powinno wyjść :-)
Póki co, kalkulator został zaopatrzony w podstawowe składniki, jak mąki (warto zaznaczyć, że mąka bezglutenowa ma inne przeliczniki niż mąki glutenowe) czy cukry. Oboje z Szymonem chcielibyśmy jednak poszerzyć przelicznik kalkulatora o inne sypkie lub płynne składniki. Ale wszystko w swoim czasie...

Ponadto, dodaliśmy przelicznik trzech podstawowych jednostek zagranicznych stosowanych w krajach anglosaskich. tj. filiżankę (cup), funt (pound) oraz uncję (ounce). Często korzystam bowiem z przepisów pisanych w języku obcym i taki przelicznik bardzo się przydaje. Mam nadzieję, że Wam także posłuży :-)

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

2 komentarze:

  1. Zapiszę sobie ten wpis w zakładkach, bo jak rozdawali umysły ścisłe to się zagapiłam i gdzie indziej stałam...niestety gdzie, to nie wiem, bo i wzrostu jestem nikczemnego i rozmaitych talentów znikomych :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł z tym kalkulatorem. :) Dobry chłopak z tego Szymona :D Przykro mi, że nadal chora jesteś. Mam nadzieję, że w weekend się wykurujesz.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Osoby anonimowe proszę o pozostawienie imienia lub pseudonimu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kabka & Bodwick © 2010-2014